- Hålla en hög servicegrad
- Leverera förväntad kvalitet
- Vi gör rätt, då blir vi alla nöjda
Vi arbetar med bilskador i form av karosseriarbeten, billackering och bilglas. Våra ambitioner är att du som kund ska får en snabb och smidig service och våra arbeten ska präglas av högsta kvalitet. Vi samarbetar med bilfirmor, försäkringsbolag, glasmästerier, privatpersoner och åkerier och lämnar garantier på våra arbeten utifrån gällande branschregler. Vi är medlemmar i MRF.
För att kunna reparera din bil börjar vi först med att undersöka vad som behöver repareras. Det gör vi under en skadebesiktning. En mindre skada te.x påbackning eller dörruppslag tar 15-30 minuter att besikta, en större skada kan ta upp till ett par timmar att besikta och då måste bilen vanligtvis bärgas till oss.
Skadebesiktningen är gratis och du förbinder dig inte på något sätt. Du kan alltid besöka vår kundmottagning utan tidsbokning under våra öppettider, alternativt boka en tid i förväg eller göra en digital skadebesiktning själv
För dig som inte har möjlighet att besöka vår verkstad, eller har långt att åka för att komma till verkstaden, finns möjlighet att nu göra en digital skadebesiktning enligt instruktionerna nedan. Tänk på att anmäla skadan först, och om skadan har skett och förövaren har smitit, även polisanmäla skadan.
Fotografera fordonet och skadan enligt följande:
Skicka dina bilder, kontaktuppgifter (mailadress samt telefonnummer), samt försäkringsbolagets skadenummer till mikonbil@gmail.com Har du önskemål om att ditt fordon sedan hämtas för reparationen (se nedan om biltransporter) ange gärna det för vår planering.
Med start från 3 augusti -2020 börjar vi med biltransporter, där vi hämtar och levererar bilar för reparation vid vår verkstad i Kalix. Detta för att det ska bli så smidigt som möjligt för dig som kund i samband med skadereparationen.
Bor du i närliggande kommuner Boden, Luleå, Överkalix, Övertorneå så kommer vi ha ett antal turer i veckan då vi hämtar upp och levererar bilar på plats i dessa kommuner.
Vi samarbetar med hyrbilsleverantörer och kan erbjuda hyrbil under tiden vi reparerar ditt fordon.
Det handlar om service, vid en skadereparation behöver man först göra en skadebesiktning av bilen, efter att allt är klart för reparation så får man åka till den avsedda verkstaden för att lämna bilen för reparation och slutligen får man åka och hämta bilen då den är klar.Det innebär att man kan få åka till sin verkstad 3 gånger, kanske fler, och man måste ordna att någon skjutsar en till och från verkstaden, eller att man ska ordna med en hyrbil som ska hämtas- eller lämnas tillbaka. All hantering runt omkring skadan kostar både pengar och tid.
För att underlätta, och för att hanteringen ska bli så smidig som möjligt när man skadat sin bil, så erbjuder vi nu en totalservice som innebär att vi ordnar med hämtningar och leveranser av bilar som ska repareras hos oss.
Våra taxor för hämtningar och leveranser av bilar har en grundtaxa på 60 kr/mil. samt en hanteringskostnad för lastning och lossning som är 180 kr.
Prisexempel (Till och från vår verkstad i Kalix)
Boden och Luleå, centrum (495 kr/enkel väg) Råneå, centrum (350 kr/enkel väg) Töre, centrum (350 kr/enkel väg) Överkalix, centrum (450 kr/enkel väg) Övertorneå, centrum (510 kr/enkel väg)
Då tillkommer en lastnings-/lossnings avgift på 180 kr
Samtliga priser är inklusive moms
Bokning av transporter görs på 070-651 82 79 eller via kontaktfältet till vänster:
Här hittar du blanketten skadeanmälan för nedladdning: Skadeanmälan-motorfordon
Skadeanmälan sänder du sedan till ditt försäkringsbolag eller tar med dig till oss så hjälper vi dig med det i samband med att vi gör en skadebesiktning av ditt fordon
Kontakta RK´s Bilservice i Kalix som är anslutna till Assistanskåren på telefon: 020-912 912 dygnet runt. Så har dom nycklar till våra anläggningar och kan lämna ditt fordon bakom stängda grindar med stängsel för minimering av stöldrisker.